e-Latein Umfrage:
Warum lernt ihr Latein?
Aus Interesse
Aktuell
Weil ich muss
Anderer Grund

C. Sallustius Crispus: De coniuratione Catilinae, 04


Igitur ubi animus ex multis miseriis atque periculis requieuit et mihi relicuam aetatem a re publica procul habendam decrevi, non fuit consilium socordia atque desidia bonum otium conterere, neque vero agrum colendo aut venando, servilibus officiis, intentum aetatem agere; sed a quo incepto studioque me ambitio mala detinuerat, eodem regressus statui res gestas populi Romani carptim, ut quaeque memoria digna videbantur, perscribere, eo magis quod mihi a spe metu partibus rei publicae animus liber erat. Igitur de Catilinae coniuratione quam verissime potero paucis absoluam; nam id facinus in primis ego memorabile existimo sceleris atque periculi novitate. De cuius hominis moribus pauca prius explananda sunt, quam initium narrandi faciam.
Als sich daher mein Geist aus den vielen Übeln und Gefahren zur Ruhe setzte und ich beschloss, mein übriges Leben fern vom Staatsdienst zu verbringen, war es nicht mein Plan, die gute Freizeit durchTrägheit und Faulheit zu vergeuden, oder freilich mit Landwirtschaft und Jagen, für Sklaven passende Betätigungen, angestrengt die Zeit zu verbringen, sondern ich beschloss, zu dem eifrig betriebenen Vorhaben (als Hendiadion "incepto studioque"), von dem mich der fehlgeleitete Ehrgeit abgebracht hatte, wieder zurückzukehren, die Taten des Römischen Volkes stückweise, wie eine jede der Erinnerung würdig schien, zu beschreiben, umso mehr, weil mein Sinn von der Hoffnung, Furcht und den Parteien des Staates frei war. 

Online gestellt von Martin, am 15. 08. 2014 zuletzt geändert.