Cattarum amicus qui vocaris, abscede
ex hoc foro. Desiderabit hic nemo
inutilem praesentiam viri ingrati.
Conviciorum litiumque nos taedet,
quibus forum diu inquinaveris nostrum.
Abscede ! abi ! relinque paginas nostras !
Moderatoren: Zythophilus, marcus03, Tiberis, ille ego qui, consus, e-latein: Team
Cattarum amicus qui vocaris, abscede
ex hoc foro. Desiderabit hic nemo
inutilem praesentiam viri ingrati.
Conviciorum litiumque nos taedet,
quibus forum diu inquinaveris nostrum.
Abscede ! abi ! relinque paginas nostras !
Ailourophilos hat geschrieben:mystica hat geschrieben:[28] Itaque illa mihi placebat oratio de convenientia consensuque naturae, quam quasi cognatione continuatam conspirare dicebas; illud non probabam, quod negabas id accidere potuisse, nisi ea uno divino spiritu contineretur.
Und so gefiel mir jene Rede über die Harmonie und Übereinstimmung der Natur, indem Du sagtest, dass sie, gleichsam durch Verwandtschaft gebildet werde, übereinstimme; jenes billige ich nicht, dass Du leugnetest, dass es habe geschehen können, es sei denn, sie wird durch einen göttlichen Geist/Hauch bewahrt.
"indem"? Hast Du getrunken? Da ist ein verschränkter Relativsatz und nirgendwo Modalität.
probabam als Präsens übersetzen, aha.
mystica hat geschrieben:Illa vero cohaeret et permanet naturae viribus, non deorum, estque in ea iste quasi consensus, quam synpatheian Graeci vocant; sed ea, quo sua sponte maior est, eo minus divina ratione fieri existimanda est.
[29] Illa autem, quae Carneades adferebat, quemadmodum dissolvitis?
Si nullum corpus inmortale sit, nullum esse corpus sempiternum: corpus autem inmortale nullum esse, ne individuum quidem nec, quod dirimi distrahive non possit; cumque omne animal patibilem naturam habeat, nullum est eorum, quod effugiat accipiendi aliquid extrinsecus, id est quasi ferendi et patiendi necessitatem, et si omne animal tale est, inmortale nullum est.
Ergo itidem, si omne animal secari ac dividi potest, nullum est eorum individuum, nullum aeternum; atqui omne animal ad accipiendam vim externam et ferundam paratum est; mortale igitur omne animal et dissolubile et dividuum sit necesse est.
mystica hat geschrieben: Illa autem, quae Carneades adferebat, quemadmodum dissolvitis?
[30] Ut enim, si omnis cera commutabilis esset, nihil esset cereum, quod commutari non posset, item nihil argenteum, nihil aeneum, si commutabilis esset natura argenti et aeris similiter igitur, si omnia, quae sunt, e quibusdam rebus constant, et si ea, e quibus cuncta constant, mutabilia sunt, nullum corpus esse potest non mutabile; mutabilia autem sunt illa, ex quibus omnia constant, ut vobis videtur; omne igitur corpus mutabile est.
At si esset corpus aliquod immortale, non esset omne mutabile; ita efficitur, ut omne corpus mortale sit. Etenim omne corpus aut aqua aut aer aut ignis aut terra est aut id, quod est concretum ex iis aut ex aliqua parte eorum. Horum autem nihil est, quin intereat;
[31] nam et terrenum omne dividitur, et humor ita mollis est, ut facile premi conlidique possit; ignis vero et aer omni pulsu facillime pellitur naturaque cedens est maxume et dissupabilis.
Praetereaque omnia haec tum intereunt, cum in naturam aliam convertuntur; quod fit, cum terra in aquam se vertit et cum ex aqua oritur aer, ex aere aether, cumque eadem vicissim retro commeant.
Quod si ita est, ut ea intereant, e quibus constet omne animal, nullum est animal sempiternum.
[32] Et ut haec omittamus, tamen animal nullum inveniri potest, quod neque natum umquam sit et semper sit futurum.
Omne enim animal sensus habet; sentit igitur et calida et frigida et dulcia et amara nec potest ullo sensu iocunda accipere, non accipere contraria; si igitur voluptatis sensum capit, doloris etiam capit; quod autem dolorem accipit, id accipiat etiam interitum necesse est; omne igitur animal confitendum est esse mortale.
Mitglieder in diesem Forum: Majestic-12 [Bot] und 13 Gäste